Statystyka generowana przez Reggi-Stat - www.reggi.pl
Biedronki
Informacje Zamierzenia Prace


Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc czerwiec 2012 r.

Gr. BIEDRONKI



lato, wakacje przed nami




ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ

GRUPA „BIEDRONKI” – 4-LATKI

 

 

Zabawy z tęczowymi

duszkami

 

 

 

 

 

·       Kiedy powstaje tęcza?

·       Jakie kolory ma tęcza?

·       Skąd biorą się kolory pomarańczowy i zielony?

·       Co pomalowały tęczowe duszki?

·       Czy my możemy pomalować świat z tęczowymi duszkami?

·       Jak można bawić się kolorami?

·       Tęczowe przedstawienie dla mamy i taty.




ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

NA M-C LUTY

GRUPA „BIEDRONKI” (DZIECI 4-LETNIE)

REALIZACJA TREŚCI EDUKACYJNYCH METODĄ PROJEKTÓW BADAWCZYCH

PRZEBIEG PROJEKTU „DZWONEK”

  1. Pierwszy etap – rozpoczęcie projektu



Pytania sformułowane samodzielnie przez dzieci do projektu badawczego



1.

Dlaczego dzwonki są różne?

Dlaczego dzwonki mają różne kształty?



2.

Jak wyglądają dzwoneczki żółte?

Dlaczego dzwonki są różowe, złote, czarne?

Dlaczego dzwonki mają wzory i kolory?

Dlaczego dzwonki są ładne?



3.

Dlaczego dzwonki dzwonią?

Jak działa dzwonek do drzwi?



4.

Z czego zrobione są dzwonki?

Dlaczego dzwonki są z drewna?

Dlaczego dzwonki mają kryształy w środku?



5.

Dlaczego dzwonki są głośne?



6.

Czemu dzwonki są w szkole?

Dlaczego dzwonek jest przy drzwiach?

Dlaczego rower ma dzwonek?

Dlaczego dzwonki są w przedszkolu?

Dlaczego lokomotywa ma dzwonek?

Dlaczego dzwonki są w sklepach?



7.

Dlaczego Mikołaj ma dzwonek?

Czemu dzwonki są ozdobą na choinkę?

8.

Dlaczego dzwonki są w bajkach?



  1. Drugi etap – rozwinięcie projektu

przedszkolnych jak i w terenie, rozmowy z gośćmi i ekspertami, badanie obiektów, przeprowadzanie doświadczeń i eksperymentów;


  1. Trzeci etap





Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc styczeń 2012 r.

Gr. BIEDRONKI

 

 

mój dom, moja rodzina

 

 

 

·        Jaki jest mój dom?

·        Kto mieszka w moim domu?

·        Jaka jest moja rodzina?

·        Co robią moi rodzice?

·        Jak pomagam rodzicom?

·        Jacy są moja babcia i dziadek?

·        Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

·        Najmilsi goście w przedszkolu – uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.



Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc październik 2011 r.

Gr. BIEDRONKI

 

 

pani jesień i jej dary: z ogrodu, sadu, parku

 

 

 

·        Rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych z zachęceniem do gromadzenia darów Pani Jesieni.

·        Segregowanie okazów przyrodniczych według określonych cech.

·        Degustacja owoców oraz niektórych warzyw – określanie smaków.

·        Rozmowy indywidualne z dziećmi na temat konieczności jedzenia owoców
i warzyw jako pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

·        Zabawy dydaktyczne wzbogacające i utrwalające wiadomości dzieci na temat darów i piękna jesieni.

·        Słuchanie wierzysz i opowiadań o jesieni.

·        Rozwijanie ekspresji twórczej dzieci poprzez rysowanie, malowanie, lepienie oraz wydzieranie.

·        Obserwacje przyrodnicze w czasie pobytu na terenie ogródka przedszkolnego.



ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

NA MSC. WRZESIEŃ 2011

GRUPA BIEDRONKI

                                                         

JESTEŚMY BIEDRONKAMI

v Dowiemy się

-         co będzie działo się w grupie Biedronek?

-         kto to jest biedronka – jak wygląda, gdzie żyje, co lubi?

-         kto jest rodziną biedronki?

v Poznamy

-         różne sposoby na wykonanie biedronki.

v Przypomnimy sobie

-         jak miło jest w naszej grupie;

-         zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu.

-         czego uczyliśmy się w przedszkolu w ubiegłym roku

v  Nauczymy się

-         nowego wierszyka i piosenek o biedronce;

-         jak narysować biedronkę?

 

 

WSPOMNIENIA Z WAKACJI

v Przypomnimy sobie

-         gdzie byliśmy na wakacjach?

-         co robiliśmy nad morzem, w górach, na wsi i w innych miejscach.

v  Pochwalimy się

-         pamiątkami z wakacji.

v  Nauczymy się

-         opowiadać o swoich wakacyjnych przygodach,

-         piosenki i wierszyka o wakacjach.

v  Zrobimy

-         wakacyjne rysunki i inne prace plastyczne